Tuesday, December 15, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 

Terdapat berkat ketika anda turun dan berada di tahap terendah. Satu-satunya cara anda boleh bergerak adalah ke atas. Bersyukur kepada Yang Mahakuasa kerana Dia akan membesarkan anda jika anda mencari-Nya. Terus mendekati Dia dan anda akan kagum dengan apa yang berikut. Pengalaman dan kejayaan anda akan menjadi luar biasa!


Ketahui harga diri anda. Anda mungkin merasa tidak diingini & tidak layak untuk satu orang, tetapi anda tidak ternilai dengan orang lain. Luangkan masa dengan mereka yang menghargai anda. Tidak peduli seberapa baik anda terhadap orang lain, akan selalu ada satu orang negatif yang mengkritik anda. Senyum, teruskan & buat perkara anda!

Salah satu perangkap terbesar kita ialah kita menganggap kita mempunyai masa. Oleh itu, kami menangguhkan sehingga esok apa yang sepatutnya kami lakukan hari ini. Ramai yang berpendapat sama. Tetapi kematian menimpa mereka. Jangan kalah. Biarkan dunia ini menjalankan perlumbaannya. Kami mengejar Akhirat yang kekal. Semoga kita semua sampai di sana!

Mahakuasa. Bantu kami memahami bahawa walaupun berhadapan dengan ketakutan & kegelisahan, Anda tetap ada untuk menenangkan kami. Semoga kita tidak resah & bimbang dengan apa yang ada di hadapan & sebaliknya belajar mempercayai-Mu dalam semua urusan kita. Apabila dunia merasa di luar kawalan, buatlah kita beralih kepada doa untuk menenangkan hati kita. Aameen.

Berhati-hatilah dengan cara anda menggunakan media sosial. Baru-baru ini semakin memusuhi. Jangan pernah lupa bahawa media sosial adalah alat. Kami memutuskan bagaimana alat itu digunakan. Gunakan untuk menyebarkan kebaikan & positif; kesan riak boleh menjadi luar biasa. Elakkan kata-kata buruk, tidak kira apa yang mereka katakan mengenai anda!

RUJUKAN:
Twitter Mufti Menk. (2020). Diakses pada 14 Disember 2020 daripada https://twitter.com/muftimenk?s=08 

KEHADIRAN:


No comments:

Post a Comment